První zprávy o vývoji hry přišly v roce 2003 a následující rok zavítala už i do obchodů USA ale i České a Slovenské Republiky.
Bitva o Středozem je první strategická hra z prostředí Pán Prstenů, která vyšla na PC, nebo konzoli a je vytvořená podle filmové, nikoli knižní trilogie. Hra je graficky na dobu výroby výborná, a poskytuje pohled na bitevní pole shora. Hratelnost je lehká, ale to ke hře na motivy filmů už patří. Nejdřív než začnete hrát, si musíte vytvořit profil, kde se zaznamenávají vaše získané body a zkušenosti, které vás posouvají dopředu a tím pádem získáváte větší úroveň svého postavení na bojišti do dalších map.
Každá frakce a strana má své unikátní jednotky, budovy, pevnosti, hrdiny i schopnosti.
Ve hře můžete také stavět pevnosti, hráč si musí budovy stavět na určitých bodech kolem základny, takže nemůže všude kde chce. Když hrajete za dobro vaše pevnost je obklopená a chráněná hradbami a bránou, bohužel to už frakce za zlo nemají, proto je za něj hra těžší.
Hra je dobře naprogramovaná, najdou se tu i menší grafické chyby a i trochu pěkné blbosti (například Glum je hrdina za Mordor), ale jinak je bez chyb, poskytuje vám i program WorldBuilder, kde si vytváříte vlastní módy do hry, tvoříte si vlastní jednotky, hrdiny, budovy, funkce, nebo přetváříte ty již existující.
Úrovně a Vaše Postavení Levely/vaše úrovně, které jsou rozdělené na dobrou stranu a zlou stranu, teda něco jako hodnosti:
1.Sedlák/Potěr 0 bodů
2.Voják/Hmyz 5 bodů
3.Bojovník/Šelma 10 bodů
4.Rytíř/Goblin 30 bodů
5.Královská Stráž/Ork 50 bodů
6.Kapitán Stráže/ Horský Trol 150 bodů
7.Nejvyšší lord/Berserk 300 bodů
8.Princ/Temný Kouzelník 500 bodů
9.Kouzelník/Přízrak prstenů 800 bodů
10.král/Temný Lord 1500 bodů
Za vítězství v šarvátce získáte po boji proti armádě se snadnou obtížností 1 bod.
Proti armádě středně obtížné získáte 2 body. Proti armádě s těžkou obtížností 3 body.
Za vítězství proti armádě s velmi těžkou obtížností 4 body.
Herní MódyVe hře máte na výběr 3 herní módy: šarvátka, kampaň a multiplayer
a 4 frakce (rasy), můžete si už asi tušíte vybrat:
dobro (Gondor nebo Rohan)
zlo (Mordor nebo Isengard – Železný pas).
ŠarvátkaŠarvátka už z názvu můžete pochopit, že jde o normální bitvu, nebo rvačku mezi vámi a počítačem, teda nepřítele si vybíráte.
Každá z těchto stran má na výběr 2 národy – viz výše, dále si můžete vybrat barvu sebe i nepřítele a mapu bojiště, na které je ukázán počet hráčů, kteří na ní můžou hrát.
Můžete také vybrat obtížnost nepřítele.
Kampaň:Kampaň je hra podle filmové trilógie, kde už si neděláte jen co chcete, ale plníte i úkoly a jsou tu na začátku misí i jejich konci pěkné animace.
Samozřejmě, hra za dobro má oficiální konec misí a i děje, ale za zlo je non-canon. Při plnění misí máte i možnost se dívat na celou mapu Středozemě a sledovat dění.
Například první misí za Dobro začínáte v Mórii, a dále pokračuje už v misích podle filmového příběhu. Za zlo začínáte misí, kdy na Železný pas zaútočí armádu entů a vy se máte ubránit. Dále pokračuje například tím, že kompletně vypálíte Fangornův les.
MultiPlayerJe to samé co jako šarvátka, akorát hrajete zadarmo po internetu a se skutečnými hráči, kde se ale potřebujete zaregistrovat na stránky EA a vytvořit si tam profil.
FrakceGondorGondor je jedno z posledních a velkých království lidí, je to mocný národ, který má zajímavou minulost a mocné bojovníky, kdysi patřili do spojených království lidí a nazývali se Númenorejci, co byli lidé s prastarou královskou krví smíšenou i s elfskou krví a obdaření velkou mocí a dlouhým životem. V současnosti už, ale Gondor není tak mocný jako býval a Númenorská krev už z nich dávno vymizela a už dlouho byli bez krále.
Někdy před bojem Poslední Aliance dal král Gondoru postavit Bíle město, Město králů Minas Thirith, které je nejsilnějším městem Gondoru. Lidé Gondoru se usadili pod vrcholky Bílých hor, v blízkosti Hory osudu a Mordou. Hranice mezi Gondorem a Mordorem brání ruiny města Osgiliath. Všichni svobodní lidé můžou byt vděční jedině síle gondorských zbraní, za to, že drží Sauronova vojska daleko od jejich domovů. Jsou skvělou volbou pro hráče, kteří mají v oblibě pěchotní útoky a útoky ze zálohy a více se zaměřuje na obranu a držení svých pozic.
RohanRohan byl kdysi kočovní národ, ale už dávno jím nejsou. Stalo se z nich jedno z menších království, která však nejsou tak bohatá a velká a tak dobře opevněná jako Gondor. Obyvatelé Rohanu jsou dá se říct roztroušeni a žijí skromně. Proto má Rohan většinu pevností ze dřeva. Nejmocnější a největší pevností a hradem Rohanu je Hermův Žleb, a hlavním městem je Edoras.
Rohan se nazývá Dům pánů koní a je známo, že jsou tam ti nejlepší jezdci na koních, dokonce někteří rohanští jezdci dokáží ze svých sedel na koni střílet z luku.
Rohan je dobrou volbou pro hráče, kteří se specializují na velké mapy a kteří se zaměřují hlavně na útok a používají nejradši Jízdu, protože Rohan ovládá pláně a spoléhá se na rychlost.
Isengard / Železný pasIsengard byla kdysi mocná pevnost Gondoru, která byla předánaspojenci čaroději Sarumanovi. Saruman se stal spojencem Saurona a rozhodl se, že se mu vyrovná a vytvoří ještě mocnější a větší armádu než Mordor. Zkřížil skřety s lidmi a vznikl nový druh- Uruk-Hai. Saruman začal nejdřív kácet stromy a lesy (entské) , které rostly hlavně v okolí jeho Orthanské věže. Začal vysílat na okolní národy dobře vycvičené hordy skřetů. Saruman přinesl své armádě zázrak mechanizace, a jeho Uruk-Haiové jej začali využívat ke strašným a dokonalým účelům.
Isengard je skvělou volbou pro hráče, kteří milují divoké a rychlé útoky na nepřítele a soustřeďují se na pěchotu a nejsou dobří v obraně. Jejich znakem je Bíla ruka čaroděje Sarumana.
MordorMordor je temná a obrovská zem, které vládně temný Lord Sauron, Pán prstenů. V zemi Mordor, se nachází statisíce skřetů a různých bestií, jako jsou trollové, prstenové přízraky Nazgúlové. Sauron povraždí kohokoliv a cokoliv, kdo se mu postaví do cesty. Mordor má téměř nekonečné zásoby vojáků a zbraní.
Mordor je skvělá volba pro hráče, kteří mají rádi nekonečné brutální útoky. Znakem je Sauronovo Oko.
Hodnocení70%Hra je i po letech graficky na skvělé úrovní, má dobrou kampaň, pěkné namalované prostředí. Celkově je jasnou volbou pro fanoušky Pána prstenů, kteří si i po letech mohou oživit některé slavné momenty, tentokráte z vlastní perspektivy. Potěší i různé detaily jako je např. srážení skřetů těžkou jízdou a tak dále.
Pár chyb: Glum je jako hrdina Mordoru, co je vyložená blbost, která nevím jak se tam dostala. Glum nebyl na straně Mordou, ale ani Gondoru, byl neutrální.
Frakce za zlo v kampani to mají o mnoho a zbytečnější těžší.
Pak taky co dělá v Rohanské střelnici, kde se cvičí “jenom“ rohanští střelci, elfí bojovníci? Množství hratelných hrdinů a map je také relativně malé.