Haegemonia: Legions of Iron

1.4.10 - Cross - Komentáře (23)
Haegemonia je vesmírná strategie, v níž lidstvo objevuje tichý vesmír, v jehož hlubinách, daleko od planety Země, jsou věci, o jejiž existenci je lépe nevědět.
Příběh Haegemonie je skvělý a atmosféra fascinující. Grafika a hudba dokáží opravdu navodit perfektní atmosféru, kterou jsem u mnoha her neviděl (vyšla již roku 2002). Bohužel, zřejmě nebyla dostatečně dobrá pro jiné hráče počítačových her, protože se moc dobře neujala, což je škoda.

Příběh začíná, když planeta Mars a její obyvatelé dosáhli takové úrovně, že se chtěli osamostatnit od vlády Země. Začalo vznikat dusno, kvůli čemuž byla uspořádaná konference na Měsíci. Avšak diplomatická loď Marsu byla sestřelena. Země se od tohoto činu distancuje a popírá vinu, ale i tak začíná meziplanetární válka mezi Zemí a Marsem.
Haegemonia: Legions of Iron
Hráč si ze začátku vybere, jestli bude hrát za Zemi, nebo za Mars. Hra se časem dělí na části, z čehož je válka Země-Mars první částí. Pokud si vyberete Zemi nebo Mars, změní se vám jen strana u první části - dobývání vzdáleného kosmu je pak pro obě varianty totožné. (Kromě hlavního hrdiny, ale to je jen takový bonus.)

Ze začátku vypadá situace tak, že Mars je vyspělejší (ovládá technologii kosmických korvet), zatímco Země má více území a materiálu.
V první kampani jste pouze kapitán malé skupinky stíhaček v této válce, ale na konci války (a první části, která je poměrně jednoduchá a v podstatě jen tutoriál) se lidstvo spojuje a jde se pořádně hrát.
Lidstvo získává nové technologie co se týče červích děr a lodě s kolonisty objevují nové planetární systémy - a kolonizují je.

Nebudu vyzrazovat následný děj, ale objevování vzdáleného kosmu má ve hře opravdu pořádný nádech, ať už bojujete proti mimozemským kosmickým silám, či jenom ze začátku kolonizujete.
Jak dál postupujete lidskou hierarchií, potkáváte nové a nové lidi, kteří vám podávají různé informaci a zlepšují dobyvatelskou atmosféru.
Jak se odvíjí části, přicházíte na kloub poměrně dost spletitému příběhu osudů mimozemských ras, které nebyly většinou úplně milosrdné.
Časem je v příběhu potkáte.
Haegemonia: Legions of Iron
Ovládání není těžké, ale ze začátku se mu musí nejdřív přijít na kloub. Kosmické lodě jsou rozděleny bojové, speciální a špióny. (V Solon Heritage přibyla i nová kolonka: Speciální 2.)

Každá planeta/měsíc má svůj profil, budovy a podmínky. Pokud je planeta ledová koule, můžete na ní mít méně lidí a tím i méně budov. To se ale dá opravit a planety se dají terraformovat - zlepšit jejich klimatické podmínky - (např. z pouštní planety udělat lesnatou.)
Budovy časem vynaleznete v okně vynálezů, kde je všechno úhledně strovnáno.
Ty vám potom na planetách zvyšují populaci, pordukci nebo přidávají orbitální děla na obranu.
V profilu planety lze také roztřídit populaci na dělníky a vědce - dělníc určují rychlost tvorby a vědci rychlost výzkumu. Čím víc planet máte a čím víc jsou obydlené (Mě se jednou povedlo mít i 12 miliard populace na planetě), tím půjde výzkum dopředu.
Není nutno připomínat, že kdo má pokročilý výzkum, v klidu rozdrtí "barbary".

Ve hře je možné hrát za 3 rasy:
a) Lidé
b) Kariaci
c) Darzoci
(Za lidi hrajete i v kampani, ostatní rasy jsou hratelné jen v multiplayeru a šarvátkách)

Ale de facto jsou ve světě haegemonie rasy 4 - jen jedna je tak nějak vymřelá a v datadisku "Solon Heritage" po ní výše zmíněné rasy zdědí ničivé technologie. Tou rasou jsou Solon.
V kampani se také mluví ještě o páté rase, ale tu nebudu zmiňovat, kvůli vyzrazení děje. (Plus k tomu ještě se někdy v kosmu vyskytne taková růžová nepřátelská neinteligentní havěť)
Haegemonia: Legions of Iron
Každá rasa má trošku odlišný technologický strom a jiné zbrańové technologie.
Lidé - Protonové tbraně
Kariaci - Iontové zbraně
Darzovi - Kvantové zbraně
(Do toho každá může mít ještě klasické, raketové. A v Solon heritage i Solonské paprskové zbraně)

Nyní bych věnoval pár řádků datadisku, který jsem párkrát načnul. Po zveřejnění vývoje The Solon Heritage byl očekáván nový příběh, rozvíjející ten starý, ale nic takového se nekonalo. Zůstaly stávající tři rasy, ovšem s novými jednotkami, technologiemi a solonskou výzbrojí, která brzy ve hře nahradí ty původní, poněvadž v porovnání se solonskými jen blednou závistí. The Solon Heritage je jenom sbírka šarvátek, i když lepších než tomu bylo v Legions of Iron. Mnohem. Ale ten příběh tomu chybí.
Haegemonia: Legions of Iron
K závěru bych chtěl podat konečné hodnocení.
Legions of Iron je perfektní hra s perfektní kampaní a perfektní hratelností, ale záleží na vás, jak se vám hra bude líbit. (Já jsem astronom, tak mě to zaujalo, zvlášť, když jsem mohl lítat s kamerou po vesmíru a všechno si do detailů prohlížet - od kosmických lodí, přes planety po hvězdy)

The Solon Heritage by nebyl bez Legions of Iron nic, protože Legions of Iron má příběh, The Solon Heritage šarvátky. Tak se tyto dvě hry doplňují.

Proto nevidím důvod, nedat světu Haegemonie jako celku včetně datadisku.

90%

Jedna hra nabízí příběh, druhá šarvátky. A oboje by vám mělo vydržet na hodně dlouho. Pokud bych měl hodnotit pouze Haegemonia: Legions of Iron bylo by to asi jen na 80%!

Vaše hodnocení: 90%  (16 hlasů)
10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
FAQ | Kontakt | RSS | Fox Axe © 2006-2024
Původní recenze, obrázky, texty a zdrojový kód těchto stránek nesmí být bez souhlasu šířeny.

Načtení stránky trvalo 0.0204 vteřin