Bohužel se zde ale vyskytuje jeden háček, který všechno změní - lidská nevšímavost. Po postavení meziplanetárních bran vyplave na povrch obrovský problém s nestabilitou těchto gigantických zařízení, který ale jejich stavitelé ignorují.
Problém se zvětšoval a tiše nabíral na váze, dokud jedna z meziplanetárních bran blízko Země nevybuchla. Poškodila při tom nejen Měsíc, který jí stál v cestě, ale také ochudila planetu o víc jak 4,7 miliard životů. Ti, co přežili, byli nuceni se skrývat jak před každodenním deštěm meteoritů přicházejícím z poničeného Měsíce, tak před militaristickou vládou. Někteří utekli ze Země na různé už kolonizované planety sluneční soustavy, jiní si to dovolit nemohli...
Kdy sledovat: Před filmem Knockin' on heaven's door ( Ten seženete i v českých videopůjčovnách pod názvem Lovec odměn. ), mohli byste si tak trochu pokazit zážitek, ale opravdu jen trochu. Samotný Cowboy Bebop nemá tak silný ústřední příběh jako jiná anime a film je vlastně jen další příhodou naší posádky.
Postupem času se vracelo vše více méně do pořádku, i když zničená planeta Země už nikdy nemohla být uzdravena ze svého "zranění". Dalším problémem se však stal všudypřítomný zločin, který rostl a nadouval se, že pro něj vesmír byl tak akorát velký. Proto se dostalo do módy lovení lidí jako kdysi dávno na divokém západě. "Cowboyové" (jak se lovcům lidí slangově říkalo) lovili zločince, za což jim byla přislíbena odměna. Někdy malá, někdy větší, opravdoví sólokapři byli však vždy za velké peníze. To ale většinou jen v tom případě, že dotyčného lovci přivedou živého. Velké syndikáty roztahující se po celé sluneční soustavě však neměly strach, cowboyové pro ně nebyli hrozbou. V režii těchto syndikátů se odehrávaly ty neodpornější vraždy, překupnictví drog, praní špinavých peněz, úplatkářství, vyděračství a nejrůznější kriminální byznys.
Ale pokrok nepostupoval jen tím špatným směrem. Na lékařském a vědeckém poli se odehrálo mnoho změn k lepšímu. Doktoři mohli vážně zraněné nebo nemocné uložit do kryogenického spánku a počkat, až pro své pacienty najdou lék. Umělé náhrady ztracených orgánů se staly samozřejmostí a k tomu přichází ještě revoluce v mezihvězdné dopravě. Každý může mít svůj vlastní letoun k přemisťování z planety na planetu téměř tak jednoduše jako automobil. Změnila se i zábava, lidé mají najednou možnost sledovat televizi, video či počítačové hry úplně jinak a pokud jde o internet, nejde už o světovou síť ale o síť sluneční soustavy, takže místo www se teď používá ssw.
O padesát let později (2071) je tedy svět už naprosto k nepoznání a my sledujeme příběh vysloužilé lodi Bebop a její posádky proplouvající vesmírem - někdy klidně, někdy divoce. Spike Spiegel a jeho společník Jett Black jsou lovci odměn. Alespoň se tedy snaží, dokud jim život nezačnou komplikovat další pasažéři jako pejsek Ein, neurvalá kráska Faye Valentine a střeštěné malé děvče Ed, které musí být snad z gumy. Na Bebopovi tak není nikdy klid. Za prvé dělají přímo na lodi nepořádek všichni jeho pasažéři, kteří se nezřídka rvou o jídlo, pracovní zakázky a různé jiné nepodstatné věci. Samotný lov odměn, ať už na něm posádka Bebopa spolupracuje nebo ne, jí dá občas pořádně zabrat a ne jednou naše hrdiny postrčí do životu nebezpečných situací.
Cowboy Bebop ( Kauboi Bibappu ) je jedno z nejlepších anime, které jsem viděla. Zajímavý nápad zkombinovat jazz, vesmírný příběh, přistrčit klasické kovbojské téma a přihodit k tomu surově vyobrazený svět bez růžové clony, jak tomu bývá u jiných příběhů, to je podle mě nápad hodně neotřelý a originální.
Grafika je tak akorát a netluče se s příběhem, který je povětšinou vážný, i když sem tam i okořeněný silnou dávkou humoru. Chvílemi mi připomíná záznam staršího filmu. Hudba je šikovně volená a padne ke scénám. Nevšimla jsem si, že by mi někdy během příběhu vadila, což je hodně pozitivní.
Pokud jde o Cowboye Bebopa celkově, myslím, že patří mezi velmi kvalitní tvorbu, která člověka dokáže hodně zaujmout. Je těžké tam najít nějaké klišé, můžeme sledovat, jak se některé postavy během seriálu mění a vyvíjejí, zatímco jiné zůstávají tvrdošíjně stále stejné. K tomu máme trošičku násilí, špetku erotiky a hlavně zajímavé příhody, kdy sem tam odhalujeme i příběhy a minulost postav, se kterými tou velkou story procházíme. Takže zkrátka - myslím si, že Cowboy Bebop si určitě zaslouží cestu na vaše televizní a počítačové obrazovky a nikdo jeho shlédnutí určitě nebude litovat.
Tak to byla moc pěkná, lehce upravená recenze od
Kaname na Cowboye Bebopa, který vzniknul v roce 1998 pod režisérskou taktovkou
Shinichiro Watanabe(ho) a stal se během několika let jedením z nejznámějších a nejpopulárnějších anime vůbec. Velmi výrazným prvkem Cowboy Bebop, který nesmíme opomenout je hudební doprovod na kterém se podílela velice známá skladatelka
Yoko Kanno. Mnoho názvů epizod pak přímo odkazuje na jména alb takových skupin jako Aerosmith, Queen atd.
Bebop je rozhodně kvalitní podívanou a dnes už takřka seriálovou klasikou, ve které nezasvěcení lidé ani nevidí anime. Jeho tvůrci evidentně čerpali z mnoha starších děl a povedlo se jim vytvořit tu správnou atmosféru pro mnoho diváků celého světa. Bohužel já mezi ně nepatřím, Bebopovi však nemohu upřít jeho ostatní kvality, proto za 90. Ale pamatujte, že dnešní recenzi psala Kaname, tak dejte spíš na ni!
90%Víte že: Cowboy Bebop byl několikrát odvysílán už i v Polsku?
Stanice, která ho vysílala v Kanadě má stejné jméno jako řada profesionálních počítačových myší, nebo jako já přezdívku, tedy Razer?
Původní recenzi si můžete přečíst
zde, třeba tam objevíte nějaký jiný stejně zajímavý článek…