Po několikaletém suchu se však v roce 2007 dali věci znovu do pohybu a komerční producent her EA (Electronics Arts), který získal licence vydal přímé pokračování her Tiberian Dawn (1995) a Tiberian Sun (1999) jménem Tiberium Wars.
A hned říkám, Tiberium Wars se povedlo, přestože sem se k nim dostal až teď, grafika kterou před dvěma lety vynášeli recenzenti do oblak je stále na vysoké úrovni a nechybí ani to hlavní co přineslo jeho předchůdcům takový úspěch, tedy hratelnost. Žádná snaha o revoluci, nebo alespoň evoluci RTS žánru se tedy v žádném případě nekoná, ale to nevadí, někdy něco funguje tak dobře, že není možné to dost dobře měnit a komerčně uspět viz. taková RTS Perimeter o které se zde brzo také dočtete.
Příběh se nám posunul o nějakých 17 let kupředu oproti minulému dílu, je rok 2047 a GDI (Global Defense Initiative) a NOD (Brotherhood of Nod) stále zápasí o světovou nadvládu nad ne už tak novým zdrojem energie a surovin, o tiberium. Tiberium má však i vedlejší a mnohem zhoubnější vlastnosti, má tendenci doslova požírat krajinu. Země se tak v posledním půlstoletí dramaticky proměnila. Některé její části jsou zcela neobyvatelné a označují se jako červené zóny, většina zbytku povrchu je zamořena o něco méně a je možné zde žít, jde o žluté oblasti a těm vládne NOD pod vedením geniálního a zvrhlého vůdce jménem Kane, který se chce za pomoci tiberia povznést na novou úroveň bytí… . Jen nějakých 10-20 procent povrchu Země je stále nedotčených a těm stejně tak jako orbitě planety vládne GDI.
Kampaň začíná za GDI ve chvíli, kdy NOD překvapivým útokem zlikviduje její hlavní řídící středisko, vesmírnou stanici Philadelphia a zahájí globální invazi na modré zóny pod kontrolou GDI. Hráč se ujímá role polního velitele a záchranou Pentagonu – posledního velkého armádního operačního střediska začíná jeho kampaň za znovunastolení starého světového řádu… .
Kampaň za NOD sleduje události z jiného úhlu, jako mladý terorista musíte nejprve připravit útok na Philadelphii a pak se pokusit ubránit Kanův chrám v Sarajevu. Hra obsahuje ještě třetí kampaň za mimozemský druh Scrinů, ale ta je už o poznání slabší (například jejich jednotky jsou hůře navržené a hratelnost jde dolů).
Od minulých dílů se posunula zase o trochu kupředu i filmová stránka hry, ano čtete správně, filmová stránka, Command & Conquer 3: Tiberium Wars obsahuje okolo hodiny video sekvencí které se vám přehrávají vždy po dokončení mise a jelikož jsou mise krátké tj. tak maximálně na 10-20 minut a pokaždé trochu jiné (někdy vážně nemáte početní převahu), hrajete vlastně jakýsi interaktivní film. Příběh ač není nikterak originální si vás tímhle způsobem zaháčkuje. A když vás z “béčkových“ kulis přesvědčují herci jako Michael Ironside, (Starship Troopers, Total Recall…), Jennifer Morrison (Dr. House), Grace Park (Battlestar Galactica), Tricia Helfer (Battlestar Galactica), Josh Holloway (Lost) o nutnosti dohrát ještě tu jednu další misi jen těžko se odolává, vždyť to bude trvat maximálně 15 minut… . Mimochodem Josh Holloway by měl dostat nějakou postavu teroristy ve skutečném filmu již dlouho jsem neviděl žádného herce aby si roli takhle užíval.
Tohle se prostě chlapíkům z EA povedlo, při srovnání třeba právě s velmi originální RTS Perimeter je vidět že pro většinu lidí je jednoduchá, ale precizně dávkovaná zábava lepší než úmorné hodiny trvající mise bez dynamických událostí a nejrůznějších překvapení.
Tvůrcům se také podařilo zapracovat moderní trendy a nápady jako třeba jetpacky u některých speciálních jednotek (Warhammer: Dawn of War) což jistě oživilo hlavně multiplayerovou část hry.
Takže suma sumárum, pokud si chcete vyčistit po práci hlavu, máte chuť na “strategii“, ale přitom se chcete také pobavit je Command & Conquer 3: Tiberium Wars jasnou volbou, jde o herní obdobu povedeného filmového Blockbusteru.
80%Tohle by vás mělo navnadit -
Tiberium Wars video klip.